cristianstranieri

cristianstranieri

четвъртък, 25 април 2019 г.

ОДОБРЕНИЯТ РАБОТНИК ПРЕД БОГА

ОДОБРЕНИЯТ РАБОТНИК ПРЕД БОГА

2 Тим 2 : 1 , 2

1 . " И така , ти ,чадо мое укрепвай
в благодатта , която е в Исуса Христа ,
2 . И каквото си чул от
Мене при много свидетели , това предай на верни човеци ,
които да са способни и
други да научат ! "

      Познавам един брат в плът ли , в Дух ли не знам , но знам , че преди 27 години той беше моят първи пастор и Духовен наставник .
Той ме въведе в светлината на Божието слово и ме запозна с Благодатта , която е в Исуса Христа  .
Бог започна да работи с мен още с прекрачването на Божия дом .
Най - много се увличах в песните . Словото слушах в захлас .
Попивах всичко като попивателна хартия .
    Но тъй - много се плашех от молитвите .
все ми се струваше , че другите се молят по - добре от мен , а мен никъде ме нямаше .
    А на брата като , че ли му казваше някой за мойте страхове и всеки път ме вдигаше накрая на службите с думите : "
Я - сестра Искри , води ни сега в една молитва ! "
Потъвах от срам , но заради Бога се изправях .
    Веднъж като се прибирахме от църква , а
/ ние живеехме в един и същи квартал / го попитах : " Защо все мен ме вдигаш да се моля ? Аз умирам от срам !  "А той се усмихваше и казваше с любов : " За да се научиш ! "
    И днес Аз му благодаря за това !
    След няколко години Бог ни събра да работим заедно  на нивата Му !
О , ооооо колко неща научих от брата !
" Трябва да обичаш Исус с цялото си сърце ! " - казваше пастор Борис
    " Но аз го обичам ! " -
отговорих му на свой ред .
" Но , за да обичаш Исус трябва да обичаш бедните и да им помагаш ! " - ме съветваше той
Тук се съгласих с него , защото призванието ми от Бога беше мисионерство сред ромите , а те са част от бедните и сиромасите в България .Казвах Му : " Но Господи , това са цигани , а Той : И те са Мой народ ! "
И така аз възлюбих с Божията любов бедните ми братя роми , както Бог ме учеше .
   Научи ме да бъда смирена и да забравя всякаква човешка гордост . Аз по природа не съм горделива , но беше добре да го знам , защото все пак бях българка сред ромите .
И за това му благодаря !
    Бях запленена от голямата му библиотека , в която имаше разнообразна литература . Не видях нито една светска книга по рафтовете .
Преобладаваха предимно :
Природонаучена , християнска , учебници по английски език , негови стихосбирки , списания и вестници с християнска тематика .
    Засрамих се и си зададох въпроса :
"А , какво имаше в моята малка библиотека ? "
Любовни романи , атейстични книги , зодии , Йога , и какви ли не още и още !!
Мога да кажа смесица от " буломачи " , на които бях отдавала толкова голямо внимание за съжаление и от които не бях извлекли никаква полза . Веднага отидох и си " почистих " рафчето .
Благодаря му от все сърце и за това !
   Брат Борис ме научи какво да чета и какво да не чета .Попитах го :
" Има ли значение това ! " , а той ми отговори : "
Писано е , че не само с хляб ще се храни човек , но със всяко слово Божие , което излиза от устата на Божия човек .
Християнската литература съдържа Слово Божие , което дава живот и освежава душата , така , че затова е за предпочитане .
Ако Словото на Бога ще бъде твоята духовна храна , другата литература няма да те ползва много !
И така аз зарових глава в книгите му и не ми се тръгваше , защото работехме в неговият дом , където беше домашната му църква .
Благодаря ти днес , брате и за това !
   Веднъж тръгнахме да вършим Божията воля , а бяхме пили кафе .
Като всички млади  и - светски и аз обичах да поглеждам в чашката за кафе .
На тръгване казах : " Брате , виждам в чашката един много красив букет с цветя :
Ле , лелее , малее и , ЩО МИ ТРЯБВАШЕ !
    Дръпна чашата сърдит от ръката ми и строго ме издека :
" Ако си избрана да служиш на Господа и си се обещала , знай на Господ Исус не са му нужни врачки !
ИЗБИРАЙ ДНЕС !  " -  Голям срам . И това не знаех .
О , Господи , благодаря Ти , за този брат !
Бог да те благослови и за това точно ДНЕС , на Рожденият ти ден , братко !
    Този мой брат Пастор Борис Борисов ме научи още много неща :
- Когато започна да върша нещо за Бога да не спирам , докато не завърша работата си докрай ! Да имам усърдие и да бъда верна на обещанията , които съм Му дала .
Да устоявам независимо какви трудности ще срещам по пътя си .
Аз пък по принцип не съм страхлива и никакви заплахи от страна на" злите " роми не можеха да ме сломят .
Така ме закали  да устоявам на студ , на глад и на обиди от страна на ревнивите ми и завистливи братя , които и до днес се ръководят от духа на Езавел и сребролюбието  .
    Този брат ме научи да се моля и вечер да не лягам докато не свърша работата , която Бог ми възлагаше .А тя не беше малка , защото работех за Бога и в същото време за Фондацията , която имаше брата .
Това доведе до завист , но Бог не се интересува от мнението на дявола , когато Той си има Свой план .Така ни учеше и ние да вървим смело напред ." АЗ СЪМ С ВАС ! "
Също ме учеше да не заспивам без молитва и без да си искам прошка от този , когото съм наскърбила през деня .
    И понеже бях безработна и по цял ден пишехме проекти , обикаляхме братя и сестри , имаше моменти , когато роптаех , но брата имаше страшно търпение към мен и не ме пускаше докато не ме разплаче и не ме накара да си искам прошка .
А някой път , когато забравях , той ми напомняше с усмивка :
" Не си поиска прошка ! " И сега знам , че и това беше за мое добро .
Благодаря ти , брат !
   Той много тъгуваше
да има хубав часовник .
Пишехме проектите на ръка .Мечтаеше и за компютър , за телефон , за офис оборудване и т.  н...
 Но за часовника :
     И веднъж като се прибра от София , където Бог го изпрати да учи и да " подпомогне работата във фабриката " - така нарече Бог Презвитерианската семинария на п- р Ким ,
си беше купил един хубав часовник . Чак аз се зарадвах с него ,  защото знаех , че това му беше мечта .
     На другата седмица
обаче часовникът му не беше на ръката му .
Попитах го : " Къде е ? " ,
А Той след дълго мълчание и изкушение от моя страна ми каза :
" Пуснах го в джоба на един човек ! "
" Как така ? " - незадоволена от отговора попитах го отново аз .
    " Защото той просто го хареса ! " - отговори ми кратко и недоволен от любопитството ми брата .
Аз и това не знаех , че когато правиш ДЯЛ С БОГА   , никой не трябва да знае .
Благодаря ти брате и за това !
После дълго мислех за постъпката на брата и така разбрах какво значи да си направиш ДЯЛ С БОГА В ТАЙНО , което Той  в последствие ще ти го възвърне наяве .
    Тогава с радост реших да се крия от човеци и да си правя Дял с Бога , за да ме благослови " бързо " , " бързо " Господ - нямах търпение .Но брата ме научи и на търпение .
    Случваше се много често да ни нараняват , а брата все премълчаване , но аз скачах и се карах с тези които ни обиждаха и с него дори , защото им мълчеше .
А брата се усмихваше и ми казваше : " Караш се повече от нашите циганки ! "
О, ле , лелее , малеее , как ми ставаше тежко : Та нали трябваше да показвам християнството сред ромите и любовта на Бога , даже и смирението , а не гняв !
" Но , как , брате ? Като ме побъркват ? "
" Като Исус ? Като премълчаваш ! " ми отговаряше кротко пастор Борис Борисов .
Ок ! Ще се опитам !
Но уви ! И се научих и не !... Но човек докато е жив се учи , нали ???
    Друго : На Гергьовден брата имаше имен ден !
Родителите нямаха тази вяра и бяха опекли агне . Седнахме да ядем , а брата беше сложил пред мен и него нещо по - различно .
Но когато ни поднесоха печено агънце и аз понечих , той ме срита под масата и ми даде да разбера , че не трябваше да ям от това меса . Направо ми се доплака . " При това гладуване , те да ядат печено агънце , а ние ? Ама защо ??? "
Отидохме в църквата и той ми обясни , че Исус е нашето Пасхално Агне и че това  , което ни се поднася е идоложертвено и ако ядем това е мерзост пред Бога .
" БОЖЕ , БОЖЕЕее   " , колко работи не знаех ?
Хиляди благодарности на моя брат !
    Много пъти гладувахме .
Служението ни беше съпроводено с трудности , изпитания , хули , подигравки , обиди и наранявания .
    Имаше моменти , когато плачех заради обидите , друг път , защото бях гладна , а трети път , защото пишехме проекти на студено , а ръцете ми замръзваха от студ .
А пастора ме утешаваше : " Като си плачеш ще ти мине ! "
Питах го очудено : " Защо така ми говориш ? " , а той ми отговаряше : " Да не мислиш , че на Исус му е било по - леко , когато е служил на Своя Отец ? "
    10 години работихме в мизерни условия , лишени от работа , от ежедневния хляб и когато беше студено си правихме топла МОРЯ / СУПА с люта пиперки , чесън , сол, олио и оцет / . Отначало се мръщех , но после ми стана любимата храна , то и друго нямаше .
Изпитанията ни бяха големи , но така ми се отдаде възможност да разбера как оцеляват бедните ми братя и защо Бог толкова много ги обича .Защото и Той живя на тази земя беден и отхвърлен .
СЕГА БЛАГОДАРЯ НА БОГА И НА МОЯ ПАСТОР , че минахме по стъпките на Господа !
     Пишехме проекти , за да оцелеем и да помагаме на бедните си братя . Но онези " отгоре " ги крадяха , пращаха ни писма , че не сме одобрени , а след това виждахме с очите си как Ломчани работеха " отгоре " , " отгоре " по тях .
    Много пъти плачех , като малко дете , а брата ми казваше : " Не е добре да плачеш , а по - добре се моли ! "
И като се молихме , брата все ме успокояваше : " Сега гладуваме , но ще дойде ден ще взимаме по 1000 лева заплата . "
Да си призная , до такава степен бях изморена , че не му вярвах на приказките и си казвах в сърцето :
" Лъже ме , за да ме утеши и да ме накара да се усмихвам ! " , а той имаше дарба и сега я има да чете мислите ми : " Сега не ми вярваш , но след време ще повярваш ! И ще разбереш , че не те лъжа , а СВЯТИЯТ Дух ти говори ".
О , паа  ! Пак ме постави в неловка ситуация .
Сега наистина взимаме по 1000 лв . и още отгоре . БОГ СЕ ПОГРИЖИ за нас след като "  пострадахме малко " .
     И така брат Борис ме учеше и днес продължава да ме учи да се вслушвам в гласа на Бога и в Словото Му и да не гледам на човеци , а да гледам на Христос !
     Научи ме на смирение и страх от Бога . Научи ме да проповядвам и когато той отсъстваше , аз водих службите .
Казвах му : " Брате , аз не знам всичко като тебе ? " А Той ми отговаряше :
" Заставаш на амвона и молиш Св.Дух да говори вместо теб ! "
" Но , но как така ? " , а той се усмихваше и на излизане казваше : "
" Ами така !! "
     И веднъж като проповядвах в църквата и се радвах като гледах как ме слушаха в захлас , аз си мислех , че аз говоря , но уви !
В един момент нещо вътре в мене щракна и Словото се изгуби .
" О пааа , казва facebook , ами сега ? Ужас ! "- нали така казва facebook , когато ти " глътнат  " някоя темичка , която им се вижда неудобна .
Стоя и гледам като оплашена и в този момент брата си подава главата от ветринката / където се беше скрил и ме слушаше да види дали ще се справя / .
" О , Боже спасение !
Ето го пастора и той ще продължи нататък ! "
Изпит след изпит ! Но благодаря на брат Борис за голямото му търпение към една измъчена българка , която наричаха :
" Гаджито ! "
    Така като проповядвах , Бог ми даде възможност да практикувам и дарбата изцеление и много братя и сестри се лекуваха под водителството на Св.Дух .
Не бях пастирка , нито съм учила богословие , но това , че Бог беше с нас и ни употребяваше ме правеше щастлива и много радостна , особено , когато виждах болни да се изциляват .
   Сега знам , че "  Бог познава Своите Си  /
всички , които Го любят от сърце /като иска да отстъпят от неправдата .Виждах в моя брат кротост , смирение и дълготърпение .
Една личност , която не виждах в никой друг в Лом . .
Той беше мой учител и наставник , докато стъпя на Канарата Христос !
БЛАГОДАРЯ ТИ БРАТ , ГОШКО ! ДНЕС Е ТВОЯТ РОЖДЕН ДЕН , БЪДИ МНОГО БЛАГОСЛОВЕН ОТ НАШИЯТ ГОСПОД !
     Много пъти му завиждаха на тези качества .Беше и много умен и мъдър и това озлобяваше враговете на Христовия кръст .
Дори се опитваха да го убият : 2 - 3 пъти го тровеха . Но  , Слава на Бога , че Бог по чуден начин ме употребяваше и го спасяваше , като го изтръгваше от смъртта ."Сега отново след 22 години сме близо един до друг в Италия на остров Прочида  , ходим на църква и всяка свободна минута сме над Библията и над компютрите .
Брата е единственият пастир от гр.Лом , който вече 10 години преглежда тежко болни братя италианци с алцхаймер ,  паркинсон и рак .
Участва в служенията и евангелизациите на италианската нова петдесятна църква и работи сред нашите братя българи в Италия . Сега , Слава на Бога ,  след толкова борби и изпитания  Бог ми откри , че е " взел всички изпити с / отл. 6 / и ще му даде църква в Кастарамаре сред наши братя българи .
Борисе - това е твоят подарък от Бога за Рожденият ти ден .
Радвай се и весели се , че Духът на Господа е над теб !
Мога да кажа , че пастор Борис Борисов е " добър съд за почетна употреба ! " Бог ми го е открил като ми е казал : " Стой на страна , но не го оставяй , защото Аз имам план с вас !  "
Слава на Бога
И друго ми каза Господ : Брат Цеко и пастор Б.Борисов са геройте на вярата в Лом , който Бог ОДОБРЯВА ЗА ДОБРИ СЪДОВЕ .
Благодаря на Бога за това потвърждение , защото моя брат не е опетнен в нищо нечисто от което да го боли главата , сърцето и да го гони  съвестта .
Бог ми каза още , че той ще построи голям Дом за Него в Лом в много скоро време и ще съгради и възстанови всичко , което е съсипано от служителите на Сатана .
    На него му отнеха домът , който Бог му беше дал да построи за Него .Изгониха го от родния му дом .Разрушиха  всички църкви които беше съградил с много труд и водителство от Св.Дух включително и три от  тези , който изградихме заедно . Остана една в България и една в Италия .И сега не аз , а СВЯТИЯТ Дух казва :
" Горко вам фарисей , ако смее някой да посегне на тях ! "
Гневът Господен е на ръба на Своето търпение .
    Мисля , че има на какво да се научите от пастор Борис и вие братя : Знае няколко езика , има две висше богословски образования .Перфектен е с компютрите . Тук в Италия през свободното време работи в един офис с компютри с италианци .
Знае да готви отлично итал .кухня . Чисти , пере , разбира от медицина .Завършил е две годишен курс за физиотерапия и рехабилитация .Има няколко организации , който са в застой по заповед на Бога , но с Божия помощ вярвам , че ще проработят на Своето време , защото са с благотворителна и полудържавна дейност .Има също юридически регистрирана църква по закон и " Спортен клуб " ; също и " Център за деца в неравностойно състояние "
Има семейство .Има деца . Жив и здрав да си братко мой !
Божията милост и Благодат са с тебе !
Бори се , не спирай да се бориш ! Работи и не се плаши , а привеждай изгубените , защото Господ има още души да спасява !
" Старай се да се представиш ОДОБРЕН РАБОТНИК ПРЕД БОГА , който няма от какво да се срамува , като излагаш право Словото на Истината ! " -
2 Тим . 2 : 15
    И помни : Ако ти имаш твърдата основа , поставена от Бога , то мога да ти кажа със сигурност , че " Господ познава Своите Си ! "
И тогава ти със сигурност ще бъдеш един от тях .
     Завършвам с думите : "Помнете първите си пастори , наставници и учители на вашият духовен живот .
И не забравяйте , че Бог говори от устата на Свойте избрани служители .
Почитайте просторите си и никога не заставайте  срещу Божи Помазаници  !

Бъдете одобрени работници на Божията нива !
Амин !!!
С любов към моя пастор , който днес навърши 49 години , от които 36 са отдадени на Бога в служение , гонения , скърби и страдания .
    Елате при мен и аз ще ви успокоя като ви разкажа още много неща от живота на един изстрадал пастор по време на Демокрацията , преследван и гонен от собствените си кръвни братя , за които той работеше и рискуваше живота и още работи денонощно .
Който иска да вярва , който иска да не вярва !
Благодаря ти , брат Бори се , че ме търпя цели 27 години .
Бог да те благославя още и още и прославяй Неговото име без страх , защото : " По - силен е този , който е в теб , от този , който и в сърцата на противниците на Божието дело . "
Желая ти дългоденствие и много здраве и семейно щастие .Да са ти живи и здрави дечицата и дано дойде ден Бог да ви събере и да изтрие всяка една сълза !

С братска любов
твоята съработничка и сестра в Господа ;
сестра Искра Младенова













Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля,приложете тук вашите коментари.Благодаря Ви.