cristianstranieri

cristianstranieri

неделя, 30 декември 2012 г.

" ОБИЧАШ ЛИ МЕ ПЕТРЕ ? "

                                                                   
                                                                    Йн 21 : 15-19
                                   " ОБИЧАШ ЛИ МЕ....? "

             Веднъж след  закуска със Своите 12 ученика Исус зададе три пъти въпрос на един от учениците Си Симон                         Петър:
            "Симоне Йонов ,любиш ли ме повече отколкото Ме любят тези?"Петър отговори:"ДА,Господи,Ти знаеш,че Те обичам."Исус му каза:"Паси агънцата Ми!"
             Втори път му каза:"Симоне Йонов, любиш ли Ме?"Каза Му:"Да,Господи,Ти знаеш,че Те обичам.""Паси овцетеМи!"
            Трети път му каза:"Обичаш ли Ме?"И Му рече:"Господи,
Ти всичко знаеш.Ти знаеш,че те обичам."Исус му каза:
"Паси овцете Ми!"
            И в 18 стих Исус му говори с притча:" Истина,
истина ти казвам :Когато беше по-млад ,ти сам се опасваше и ходеше ,където си искаше,но когато остарееш,ще простреш ръцете си и друг ще те опасва и ще
те води ,където не искаш."И като рече това каза му:
            "СЛЕДВАЙ МЕ!"
           Исус и Неговите ученици вървяха винаги заедно.Те представляваха "едно тяло".Вършеха волята на Бога и се обичаха много.Исус знаеше ,че между тях и между Него и тях съществуваше любов и въпреки това три пъти зададе странни випроси почти с еднакво съдържание:"Любиш ли
Ме повече от тези?;Любиш ли Ме?; Обичаш ли Ме ?"
           За каква обич и за каква любов говореше Исус?
Петър беше в недоумение.Той знаеше,че Исус е Господ и Той знае всичко.От Него не може да се скрие нищо.И тези
въпроси го объркваха:"Ти знаеш Господи,че те обичам!"
          Но Исус говореше ,с коя от трите вида любов го обичаше Петър?:EROS-Любовта на чувствата
                                FILEOS-Материалната любов или
                                 SPIRITUALE-Духовната любов
Исус изпитваше любовта му.Той знаеше ,че Петър го обичаше много,но Той искаше да им покаже ,с коя ЛЮБОВ иска да бъде обичан.Петър Го обичаше все още с Филеос-
материалната любов,която се среща предимно в света.
Исус искаше да наблегне на Духовната любов,затова и редуваше :"Любиш ли Ме? ,с "Обичаш ли Ме?"
Чувствата лъжат,Желанието за материалното отдалечава от Господа.Но приемеш ли Духът на Господа приемаш онази Духовна Любов Божия,с Която Бог изпрати Своя Единороден Син сред нас ,за да свидетелства за тази голяма Божия Духовна Любов,която ще те :
-Очисти от грях
-Ще освободи душата ти от товара на греха
-Ще те спаси за вечен живот
-Ще ти даде нови чувства ,различни от тези на света
-Ще ти даде нов живот в духа на Господа  и
-Нови маниери,ръководени от/ вътре/сърцето,а не от /вън/от света.
       Исус може би искаше да каже:"Аз те обичам Господи,защото Ти ме обичаш!",но Петър все още го обичаше със земната светската Fileos любов.Защо Исус
обърна вниманието  му върху Духовната Любов?Защото 
Духовната няма нищо общо със светската любов.
"Паси агънцата Ми!;Паси овцете Ми!"
И в ст.19 Исус казва:"Върви след Мене!"
        Ако ние обичаме Исус с Божията Любов,с Която Бог Го изпрати,за да ни Спаси ,то ние ще трябва да работим за Бога с тази любов ,която ни води напред и "нагоре" с вяра.
       С "Тази любов" да пасем и агънцата и овцете Му.И големи и малки.Бог иска да поемем грижа за Спасителното Му Дело от сърце.Не само да проповядваме с уста,но от сърце да излезем на "нивата "му и да приложим Словото му на ПРАКТИКА,като спасяваме чрез Исус души за Неговото Царство и ДЕМОНСТРИРАМЕ НА ПРАКТИКА БОЖИЯТА
ЛЮБОВ.Исус точно за такъв вид любов говореше на Петър,защото той Му беше избран "Съд за почитна употреба".И като такъв Петър трябваше да се зареди със силата на Духовната любов,за да устоява "Делото Божие".
       Поемане АНГАЖИМЕНТ пред Бога за работа на Делото Му,говори,че сме осъзнали с каква любов ще се обхождаме сред вярващите и с Бога.Защото Словото казва"Светската любов не върши волята на Бога",което значи,че ако си тръгнал да служиш на Бога с МАТЕРИАЛНАТА ЛЮБОВ по- добре се откажи навреме или се осъзнай и потърси Духовната Божия любов,която крие "Смисъла на живота!"
        Любовта свързана с вярата в Исус;Любовта,която ще доведе Божието присъствие и ще извърши чудеса и изцеления за прослава на Бога.Любовта на милост и състрадание от която се нуждаят много хора в този свят.
И чрез,която ще се спасят и малки и големи.
Ако ти се АНГАЖИРАШ с "Тази любов"ти се ангажираш,чрез присъствието на Бога да предадеш Думите на Бога и така да ги култивираш в света,че да дадат плод.И не само плод ,а много дървета даващи плодове

        АНГАЖИМЕНТА,за който Исус говореше се съетои в 
това:
-Да обичаш своята работа на Делото Божие от сърце.
-Да работиш хубаво и систематизирано като за пред Бога.
-"Продукти" т.е. дела все по-хубави пред Божието лице.
        И когато обработваш своята земя с любов от сърце то и Бог ти дава добри плодове.Също и Исус искаше да каже на Петър:"Паси овцете Ми;Агънцата Ми!Върви след Мене!
И Ми служи с тази любов,с която Аз те възлюбих!"
      Тогава и трудът ни ще бъде плодотворен ,оценен от Бога и благословен .
      Ако ти си възлюбил Исус с "Тази любов",живей духовен живот.Ангажирай се в Църквата да работиш за Бога според силите и дарбите,които имаш от Бога.
      Когато се ангажираме да му служим с тази любов то Бог ще ни благослови с Духовно здраве,със сила да работим добре и да прославяме Неговото име.Ако ти обичаш Бога и Исуса с "Тази любов"ти няма да чакаш,но когато чуеш Божият глас да те вика отиваш веднага там,където те праща.
      Петър възлюби Исус с Духовната Божия Любов и служи на Бога с "Тази любов "до края на живота си,защото той наистина го възлюби с тази любов,с която и Исус го беше възлюбил.
      Бог да ни благослови и даде мъдрост да го възлюбим от все сърце и да Му работим и трудът ни та даде траен плод,чрез,който ще бъдем благословени и тук на земята и горе в небесата.

       С Божия Благодат :сестра Искра

      
           


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля,приложете тук вашите коментари.Благодаря Ви.