cristianstranieri

cristianstranieri

неделя, 8 ноември 2015 г.

БЪДЕТЕ СВЯТИ !

                

        1Петр.1 : 16
" Защото е писано :
 БЪДЕТЕ СВЯТИ , ПОНЕЖЕ АЗ СЪМ СВЯТ ! “
       Ако Бог е казал да бъдем светлина . Ако Бог е казал да бъдем солта на света и град поставен ха хълм , за да се вижда нашата светлина . Днес Бог ти казва християнино :
Бъди свят , защото Аз съм Свят ! “
      Да ! Наистина тази сутрин се замислих колко е голяма нашата святост , за да сме угодни на нашият Небесен Баща  ? И какво трябва да сторим още , за да добием онази святост , с която ще зарадваме Неговото сърце ?
     Тази тема или беседа както искате я приемете си заслужава да се разгледа и да си припомним : „ Защо Господ държи да сме святи като Него ? “
И възможно ли е , ние грешните човеци да бъдем святи като единственият и вечен Господ ?
Разбира се всяко нещо се изработва с труд , но моя съвет е да се
„ разходим  из Библията “ и да видим какво ще ни говори Словото на Бога .
      Ние сме приели един Свят Бог за наш Спасител , Който не познаваше грях и в Лев.11:44 от Стария Завет Бог говореше на Своя избран еврейски народ : „ Очистете се и бъдете святи , понеже Аз съм свят ! “
А в Новия завет в 1 Сол. 4:3 се казва : „ Понеже това е Божията воля – ВАШЕТО ОСЦВЕЩЕНИЕ ! “
И в 1Сол. 4:8 Словото продължава : „ Защото Бог не ви е призовал към нечистота , а към святост . „
Светостта е очистване на нашата съвест от нечистото !
И до тук разбираме , че тя е задължителна за християните и това е Божия воля . Дори по-нататък ще разберем ,че е и заповед към Божия народ .
      Всички казваме Бог е любов , Бог е милостив , но да не забравяме , че е и строг Баща и Съдия.
Бог е справедлив и праведен . Той не гледа на лице  , а гледа на сърцето . Не съдържанието му . Има ли нещо нечисто Той днес ти заповядва : „ Очисти сърцето си сине  и бъди като Мен ! „
Кой баща в света не желае синът му да прилича на него ?
Колко повече нашият Небесен баща ?
      Приели веднъж Исус Христос ние приехме да Го следваме , но приехме да добием и Неговия образ , защото в Словото се казва :
….като Мен ! “
        Святостта има две значения за нас :
Едното важи за тук на земята , а другото важи горе за небето .
Святостта е духовно качество на личността , което света не познава . Това е дар от Бога !
И стигаме до там , ако Бог държи да бъдем свети като Него , какво има в предвид и можем ли сами да изработим това качество на характера ни и за нашата личност като християни ?
     Нека отбележим ,че Исус е възкресен от мъртвите –„ пръв плод “ и Той днес е навсякъде сред нас като ДУХ ! Че Светият Му Дух , Когото Бог Отец изпрати върху нас християните е Личност  със Своите черти и качества с Божествен характер . Че тази Личност е Третото лице на Бога Всевишния . И ако тази личност има лице , то всеки , който я приеме в сърцето си добива същият образ или лице , както е това на Неговият Спасител .
И в 1Сол. 4:8 се казва : „ ….Защото , който отхвърля това , не отхвърля човека , но Бога , Който ви дава Светия Си Дух ! „
Ето от тук разбираме , че това ни е Дар от Бога и ние трябва да го приемем с радост , защото това е не само Дар , но и привилегия .
Обърнете внимание !
Исус казва :“ Който има Словото има Ме и Мен , защото Словото това съм Аз ! „. На друго Място в Йоана се казва още , че : „ Който е видял Мене , видял е и Отец , защото ние сме едно . Аз съм в Него и Той в Мене ! “
Ако Исус и Отец са едно , а Св. Дух е третото лице на Бога , то като изпрати Бог Св. Си Дух в сърцето ти не изпраща ли и останалите две лица  в твоето сърце ?
     И ако Бог е СВЯТ и дойде да живее в теб , не значи ли ,че и твоето сърце трябва да бъде „ пометено „ , „ почистено „ и 
„ подредено „ ?
      И сега остава въпроса дали ти сам можеш да го почистиш и подредиш ? Защото свято нещо не може да живее в „ непочистена къща “ . Tова важи за тук на земята , а за горе на небето Бог казва : „ Нищо нечисто не ще влезе в Моето свято небе ! “
   И така : Да грешим ли , след като сме приели Онова Свято нещо,
Което Бог ни даде/ Светият Си Дух / или не ? Да не бъде !!!!!
       Бог ни призова към Святост ! Бог ни заповяда Светостта !
Но Бог говори в Словото Си ,че Тя е една необходимост , която важно и за тук на земята и за онзи момент , когато Исус ще се завърне втори път , за да Си ни прибере горе в небеса/онези , които са Ме любили и са носили кръста си смело /.
И ако ни е необходима тази святост то ние трябва да се потрудим , за да я изработим. Даром ни е даден Св. Дух , но святостта се изработва . Как ще кажете ? Като се „ разхождаме „ всеки ден из
Библията и се храним от Словото на Бога .
       Ще кажете , но това не е трудно . Но има и още нещо . После трябва да се приложи на практика : „ Да се посее, да се обработва , да се пожъне и т. н…“
И така четейки Словото на Бога и изпълнявайки Неговите наставления с послушание с помощта на Св. Дух ние ще придобием , онази светост , за която говори Бог Отец .
       В Тит 2:14 се казва : „…Онзи Исус , Който даде Себе Си за нас
, за да ни изкупи от всяко беззаконие и очисти за Себе Си люде
За Свое притежание , ревностни за добри дела . “
        До тук разбрахме ,че Исус остава да живее в сърцата ни като „ едно скъпоценно съкровище „ , защото ето и отговора : „ ДАЛИ САМИ МИЖЕМ ДА ИЗРАБОТИМ СВЯТОСТТА СИ ? “
Не ! В Словото се казва : “ Той ще ни очисти за Себе Си – люде за добри дела ! “
Ако светостта е нещо Божествено , то и сам Бог ще ни помогне да я придобием . От нас се иска мъдрост желание и любов да следваме нашият Спасител на , Когото дадохме дума в реката .
Предавайки сърцето си на господа Той казва : „ Ти вече си Мой  и аз твой . „ Още едно доказателство ,че ние не сме вече свой си , за да си вършим каквото си искаме или каквото сме вършели преди . Нашето задължение е да се съобразяваме с Волята на Господа. А тя е винаги за наше добро ! Амин!
      От последните редове разбрахме ,че волята на Бога за нас е да бъдем свети още тук на земята , за да вършим добри дела .
Но някой може би ще каже : „ Но аз и без светост си върша добро дела  ? “
     Да ! В света има много добри хора , които вършат много повече добри дела дори и от най – добрият християнин . Но Божията нива не е като нивата в света . Добрите дела пред Господа дават добри плодове и всеки плод се записва в Книгата на живота горе . Ако ти си Добро и Свето „ дърво „ на Господа ще даваш много и то все добри плодове . а това е и волята Му .
Докато света върши добри дела за своята воля , то Божието дете търси онази святост , с която ще може да дава добри плодове и да радва сърцето на Бога като върши Неговата воля .
     Ще ви дам пример . аз от малка съм учена от моите родители да върша добри неща . И се стараех . Но когато повярвах не знаех ,че за да бъда угодна на Бога трябва да живея в святост .
И веднъж в кабинета ми Бог изпрати една Своя дъщеря , чрез която ми говори като ми каза : „ Искам те свята , защото имам работа с теб ! “-като ми забрани някои неща , които щяха да попречат на моята святост .
      Taka , че светостта изисква и жертви . Разбира се Бог не ни остава длъжник .Той ми каза още : „ Не мисли за нищо само върши волята Ми , а Аз ще имам грижа за теб и твоя живот . За домът ти и за семейството ти ! „
     И благодаря на Бога , че Неговите думи са верни и истинни .
„ Ако ние сме неверни , Бог верен остава на думата си . „
Светостта е съвкупност от християнски добродетели . Ще ги намерим в Словото Божие като издирим и изследваме образа и характера на нашият Господ Исус Христос – който стана ПРИМЕР за нас .
1Петр. 2:21,25
„ Христос пострада за вас и ви остави пример да следвате по Неговите стъпки , Който грях не е познавал нито се е намерила лукавщина в устата Му ! “
     Така трудейки се денем и нощем над Словото Божие ние очистваме себе си от грях и влизаме в Божието присъствие , което очиства умовете , мислите , сърцето ни .
Така ставаме нови личности- нови творения , които според Словото в Еф. 4:23,24 „ … се подновявате от обитаващия във вашия ум Дух и да се облечете с новия човек , създаден по образа на Бога в правдата и светостта , които са от истината . “
      Бог обеща още в Словото си ,че облечени в светостта и правдата Той ще ни пази от неприятелите ни и да не се страхуваме от нищо , защото Той ще бъде с нас през целият ни живот , за да ни пази като зеницата на окото Си .
Затова Бог иска смелост и дръзновение от Своите Свети чада !
Когато осъзнаеш всичкото това Слово Божие помни какво ти казва още Твоя Бог : „ Не бой се чадо Мое ! Иди върши волята Ми и се не бой ! защото помилвана и помазана е твоята глава , помазана от Спасителя ! И къде те пращам отиди и се не бой и върши волята Ми и се не бой ! “
Амин !
       Благодаря ти Святи Боже за твоят Дар Духът Святи , за Твоето Спасение и за грижите , които полагаш за нас човеците ! Благослови и освети всяка една душа , която прочете това прекрасно слово и научи ни да вървим без страх по Твоите святи стъпки . Амин .
    Слава да бъде на Великият т Свят Господ Бог Исус Христос .
Слава на името Му от сега и до века ! Амин!!!!







    



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля,приложете тук вашите коментари.Благодаря Ви.